پشتیبانی گروه ویولت
پشتیبانی گروه ویولت
به مشاوره نیاز دارید؟ چت از طریق واتساپ

مکالمه از طریق WhatsApp

یکی از پشتیبان ها را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
پشتیبانی گروه ویولت
پشتیبانان به طور معمول در چند دقیقه پاسخ می دهند.
پشتیبان طراحی سایت
گروه ویولت
پشتیبان طراحی گرافیک
گروه ویولت

ویولت > مقالات > سایت > ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ چیست؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید چگونه میتوان مشتریان خود را از جدیدترین رویداد ها و تخفیفاتی که بر روی محصول یا خدماتی که ارائه می دهید ، آگاه کنید . امروزه با استفاده از ایمیل مارکتینگ شما  می توانید به این هدف مهم دست یابید ، در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با تکنیک ایمیل مارکتینگ بصورت کامل آشنا سازیم.

آشنایی با مفهوم ایمیل مارکتینگ

جذب مشتری از طریق ارسال ایمیل یا ایمیل مارکتیگ تقریبا تکنیکی قدیمی به حساب می آید که  از زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید.اما این روش همواره یکی از پرکاربردترین روش ها در کسب و کار ها برای دیده شدن و تبلیغ در عصر دیجیتال و ارتباطی موثر با مشتریان به حساب می آید.

از با نفوذترین ، سودمند ترین و با فایده ترین روش ها و ابزارهای تبلیغاتی  در حال حاضر بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ است.

“بازاریابی ایمیلی روندی است که در طی آن شرکت یا صاحب کسب و کار با ارسال ایمیل جذاب و مهیج به شمار زیادی از کاربران خود در نقاط مختلف دنیا جهت معرفی امکانات یا محصولاتی که به مخاطبان ارائه می دهد ، می پردازد.”

با روی کار آمدن تکنولوژی های جدید و ابزار های مختلف بازاریابی دیجیتال، اینگونه به نظر می رسد که بازاریابی ایمیلی که تکنیکی تقریبا قدیمی است ، در بین کاربران محبوبیت خود را از دست داده باشد . اما در حقیقت اینگونه نیست و با بررسی دقیق تر به این موضوع پی می بریم که این روش نه تنها محبوبیت خود را از دست نداده بلکه مهم ترین جایگاه را دربین روش های دیجیتال مارکتینگ دارا می باشد. و برای صاحبان کسب و کار ها از بازدهی بیشتری برخوردار است!

موارد استفاده ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ موارد استفاده فراوانی دارد که در ادامه مهم ترین آنها را بررسی می کنیم:

ایمیل مارکتینگ

1-خوش آمد گویی به کاربران جدید وقتی که در سایت یا برنامه کاربردی شما ثبت نام می کنند.

2-تقدیر و تشکر از انتخاب مشتریان برای خرید محصول مورد نظر

3-ارسال پیام های تخفیف در فصل های خاص بر روی محصولات برای تشویق مشتریان به خرید

4-ثبت نام مشتریان در اشتراک نامه سایت شما جهت دریافت جدیدترین اخبارشما

5-ارائه خدمات پشتیبانی مشتریان جهت تغییررمز عبور و کلیه اطلاعات پروفایل مشتریان

6-ارسال به روزترین کاتالوگ محصولات و خدمات خود از طریق ایمیل به مشتریان و تشویق آنها به جذب کالای شما

چرا باید از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

پاسخ بسیار ساده است : چون استفاده از آن بسیار آسان است.

می توان بدون اتلاف وقت و در کمترین زمان ممکن چندین ایمیل ارسال کنیم و اثر بخش بودن آن را به شکلی محسوس درک کنیم. در حالی که روش های دیگری که برای  بازاریابی دیجیتال وجود دارد،حتی ممکن است تا چندین ماه زمان بر باشد و بازدهی کمتر و دیرتری را داشته باشد. شما می توانید با وجود سرویس دهنده های ایمیلی که موجود می باشند، به ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ خود بپردازید و ایمیل های مورد نظر سازمان خود را مدیریت و دسته بندی کنید.

مطالعه  وردپرس چیست؟ و برای چه مواردی استفاده می شود؟

ارزان و سود آور است

در صورتی که به تازگی کسب و کار خود را تاسیس کرده باشید و خواهان مدیریت هزینه های خود هستید ، بهترین گزینه برای شما بازاریابی ایمیل است. این روش نیاز به صرف هزینه های کلان و زیادی ندارد و می توان با حداقل هزینه  از آن بهره مند شوید. و می توان از سرویس های ایمیلی استفاده کرد که تا مدتی بصورت رایگان خدمات ایمیل مارکتینگ را ارائه می دهند.

ابزاری عالی برای برقراری ارتباط با مشتریان

از طریق زمان بندی مشخصی که برای ارسال ایمیل های خود در نظر می گیرید، می توانید نظر آن ها را نسبت به فعالیت خود جلب کنید . تنها کار لازم جذاب و غنی بودن محتوایی است که برای مخاطب خود ارسال می کنید. مخاطب در صورتی که محتوایی جذاب و سودمند داشته باشید ، جذب فعالیت شما می شود و منتظر دریافت ایمیل های جذب کننده شما می شود.

شما را به اهدافی که دارید می رساند

می توانید از طریق اطلاعات جامعی که از مخاطبان و بازار هدف خود دارید، مثلاً با بررسی خرید های گذشته و سوابق آن ها و یا نظراتی که در سایت شما وارد میکنند ، شناخت کاملی از مخاطب خود به دست می آورید و می توانید بر اساس این شناخت علاقه مندی ها و نیاز ها و اهداف مشتریان خود را تشخیص دهید و مطالبی که در این زمینه ها برای مشتریان جذاب و کاربردی می باشد را از طریق ایمیل ارسال نمایید. به این صورت در زمان خود صرفه جویی نموده اید و نتایج بهتری را دریافت میکنید.

نکات مهم و کاربردی استفاده از بازاریابی ایمیلی

1-قبل از ارسال ایمیل ها باید استراتژی مشخصی را داشته باشید و ایمیل ها را به صورت رده بندی شده و منظم ارسال کنید.

2-زمان بندی مشخصی را برای ارسال ایمیل های خود در نظر بگیرید ، به طور مثلا هفته ای دو بار یا ماهی 8 بار.

3-امکان غیرفعال کردن اشتراک مشتریان را فراهم نمایید، تا در صورت نیاز مشتریان بتوانند اشتراک خود را غیر فعال نمایند و تجربه خوبی داشته باشند.

4-به این نکته توجه کنید که به اندازه و معقول از ایمیل مارکتینگ استفاده کنید ، زیرا استفاده بیش از حد نتیجه معکوس ایجاد میکندو باعث دلسردی مشتریان می شود.

5-ایمیل های ارسالی شما باید بصورت روان و ساده باشد و از حالت رسمی که در نوشتن نامه ها استفاده می شود اجتناب ورزید.

6-آدرس اینترنتی سایت خود را در ایمیل ها یادآوری کنید تا مشتریان دسترسی راحت تری به سایت شما داشته باشند.

کلام آخر

با توجه به مطالب این مقاله شما اکنون با مفهوم ایمیل مارکتینگ و موارد استفاده آن آشنا شدید ، پیشنهاد ما به شما این است که اگر کسب و کاری دارید و خواهان استفاده از بازاریابی دیجیتال برای افزایش فروش خود را دارید ، در کنار دیگر روش ها حتماً بازاریابی ایمیل یا ایمیل مارکتینگ را برای کسب و کار خود امتحان کنید . و اینچنین بعد از مدت کوتاهی تاثیر فوق العاده آن را در کسب و کار خود مشاهده کنید. اگر سوالی در این زمینه دارید میتوانید با کارشناسان گروه تبلیغاتی ویولت از طریق چت واتساپ و یا قسمت تماس با ما استفاده نمایید.

اشتراک گذاری در :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها