پشتیبانی گروه ویولت
پشتیبانی گروه ویولت
به مشاوره نیاز دارید؟ چت از طریق واتساپ

مکالمه از طریق WhatsApp

یکی از پشتیبان ها را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
پشتیبانی گروه ویولت
پشتیبانان به طور معمول در چند دقیقه پاسخ می دهند.
پشتیبان طراحی سایت
گروه ویولت
پشتیبان طراحی گرافیک
گروه ویولت

ویولت > مقالات > گرافیک > خلاقیت در طراحی لوگو

خلاقیت در طراحی لوگو

خلاقیت همان طور که از نامش پیداست به معنای خلق کردن و ایجاد کردن می باشد، خلاقیت در طراحی لوگو اصلی است که هر طراح ماهری باید از آن پیروی کند، هر روزه شما با تعدادی سفارش طراحی رو به رو هستید که حرف همه مشتریان تان یکی است، “من می خوام لوگو متفاوتی داشته باشم”.

اما این کار آنقدر ها هم که آنها فکر می کنند ساده نیست، هر چقدر هم که در کارتان حرفه ای باشید بعد از مدتی دچار تکرار می شوید که ممکن است به زودی همه مشتریان تان را از دست دهید.

خلاقیت در طراحی لوگو

ما در این مقاله قرار است شما را با راهکار های خلاقیت در طراحی لوگو آشنا کنیم و بگوییم چگونه می توانید از تکرار بپرهیزید، افرادی که لوگویی طراحی می کنند عموماً به دنبال ثبت آن هستند و بر اساس قوانین ثبت علائم تجاری افراد نمی توانند عین یا مشابه لوگو یا برندی که قبلا به ثبت رسیده را ثبت نمایند.

این بدان معنی است که اگر لوگویی توسط شما طراحی شود و مشتریتان برای ثبت آن اقدام نماید و به این دلیل ثبت لوگو وی منتفی شود شما متهم به کپی در طراحی تان خواهید شد. با ما همراه باشید تا با چند ایده خلاقانه در طراحی لوگو بتوانید لوگو هایی طراحی کنید که تا کنون وجود نداشته اند.

ویژگی های یک طرح خلاقانه

هر گاه طرحی را طراحی نمودید با استفاده ازچند فاکتور زیر می توانید بفهمید آیا طرح تان خلاقانه هست یا نه؟

استفاده از تکنیک ها در افزایش خلاقیت برای طراحی لوگو

قطعاً مشتریانتان نمیدانند کار طراحی لوگو چقدر دشوار است ولی از شما انتظار دارند لوگویی برای شان طراحی کنید که تا کنون وجود نداشته است و البته که این حق آنها می باشد، شما می توانید با استفاده از تکنیک هایی که در ادامه از آنها نام می بریم خالق یک لوگو معروف و در عین حال زیبا و جدید  باشید.

مطالعه  طراحی لوگو در کرج

تکنیک doit

ابتدا برای خودتان تعریف کنید که چه لوگویی باید برای مشتری تان طراحی شود و یا علایق او را در کسب و کارش بپرسید بر اساس اولویت او بپرسید، سپس به تمام جزئیات فکر کنید و به دقت همه چیز را مو شکافی کنید بعد باید به روش خودتان عمل کرده و راه حلی بیابید و در نهایت آن چیزی را که فکر می کنید بهترین راه حل می باشد را با استفاده از هنر طراحی که می دانید تبدیل به واقعیت کنید.

حرکت برخلاف اصول قبلی

یکی از تکنیک هایی که باعث می شود شما در کار طراحی دچار تکرار نشوید استفاده از تکنیک حرکت بر خلاف اصول قبلی می باشد چه قرار باشد شما یک لوگویی را بازسازی کنید و یا لوگویی را طراحی کنید همیشه تلاشتان بر شکستن اصول باشد. مثلاً اگر برای طراحی یک طرح فونت خاصی استفاده می شود تلاش کنید که ازآن فونت استفاده نکنید در این روش شما با کمی ایده و تغییر اصول طراحی خلاقانه برای لوگو خواهید داشت.

تکنیک چرا؟

در این تکنیک شما باید همانند یک کودک کنجکاو مدام از خود بپرسید چرا این کسب و کار نیاز به لوگو دارد؟ یا چرا باید از این فونت و رنگ استفاده نمایم؟ در واقع با این چرا ها می توانید پاسخی برای اینکه لوگو شما پیامی برای مخاطبان داشته باشد ایجاد نمایید.

تکنیک طوفان ذهن

تکنیک طوفان ذهن در طراحی لوگو

اگر می خواهید به صورت فردی طراحی لوگو داشته باشید این گزینه را حذف کنید اما این گزینه بسیار کاربردی و موثر می باشد. در تکنیک طوفان ذهن باید جلسه ای یا اتاق فکری راه اندازی نمایید و با قرار دادن ایده های کوچک در کنار هم می توانید خروجی یک ایده خاص و عالی را داشته باشید، در این روش اگر شخصی ایده ای را مطرح کند افراد با تجربه گروه و یا تیم می توانند ایرادات و اشکالات آن را عنوان نمایند.

تکنیک synetikos

در این تکنیک هر یک از طراحان به طور فردی طرحی را رسم می نمایند و این طرح ها کنار هم قرار می گیرد وبا تغییر نکات خروجی آن یک طرح نو و جدید می باشد. این تکنیک در طراحی لوگو بسیار کارایی دارد و بازخورد آن بسیار مثبت خواهد بود.

تکنیک توهم ذهن

در این تکنیک باید تخیلات و ایده های ذهنی با نگاه فانتزی در دنیای واقعی ترکیب شود تا یک طرح جذاب را داشته باشید در واقع در این تکنیک باید بتوانید نگاه های متفاوت به موضوع داشته باشید و نباید همه چیز را واقعی ببینید بلکه باید به شکل غیر واقعی و دور از واقعیت باشد که در نهایت با واقیت در هم آمیخته می شود و خروجی آن یک لوگو جذاب می باشد.

تکنیک ایشیکاوا

این تکنیک همان تکنیک استخوان ماهی می باشد و در سر دایره ای رسم می شود و خطوطی از طرف راست و چپ به شکل استخوان ماهی رسم می شود و در نهایت هر یک از اعضاء گروه ایده های خود را در یکی از خطوط یادداشت می کنند و به بحث و بررسی هر یک از آنها می پردازند.

مطالعه  5 روش برای جذب مشتری با تجارت آنلاین
تکنیک چه می شود اگر

آیا میدانید چرا نوکیا دیگر نتوانست با دنیای گوشی های هوشمند رقابت کند و به راحتی از رتبه اول به فراموشی سپرده شد؟ چون شرکت پیش رویی نبود و به دنبال اینکه چگونه با استفاده از روش های جدید کالا خود به روز نماید نبود. در طراحی لوگو برای اینکه طرحی فوق العاده ارائه کنید هرگز نباید به اولین طرح راضی شوید و مدام از خودتان بپرسید، اگر فلان تغییر را ایجاد کنم چه می شود؟ اگر رنگ فونت تغییر کند چه؟ اگر خود فونت را تغییر دهم بهتر می شود یا نه؟ و این سوالات می تواند ضعف ها و نقاط قوت طرح تان را برای خودتان نیز نمایان نماید و در نهایت خروجی یک لوگو بی نقص شود.

تکنیک تجزیه و تحلیل مورفولوژیک

این روش که یکی از روش ها برای طراحی یک لوگو خلاقانه می باشد باید جدولی ترسیم کنید و در هر ستون از ابعاد مختلفی که در ذهن شما برای طراحی لوگو وجود دارد یادداشت کنید، مثلا در بالای هر ستون رنگ، فونت، شکل و یا هر چیزی که در ذهنتان می باشد را یادداشت کنید و در پایین نیز حالت های دیگری که هر یک از ابعاد می توانند داشته باشند را بنویسید و این ستون ها را بدون هیچ ذهنیتی به صورت اتفاقی به هم وصل کنید و ترکیب انها می تواند خروجی یک لوگو جذاب را در ذهن شما ایجاد کند.

اشتراک گذاری در :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها