پشتیبانی گروه ویولت
پشتیبانی گروه ویولت
به مشاوره نیاز دارید؟ چت از طریق واتساپ

مکالمه از طریق WhatsApp

یکی از پشتیبان ها را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
پشتیبانی گروه ویولت
پشتیبانان به طور معمول در چند دقیقه پاسخ می دهند.
پشتیبان طراحی سایت
گروه ویولت
پشتیبان طراحی گرافیک
گروه ویولت

ویولت > مقالات > سایت > عوامل موفقیت فروشگاه های اینترنتی

عوامل موفقیت فروشگاه های اینترنتی

بدون شک اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید، این سوال که چه عواملی باعث موفقیت بعضی از فروشگاه های اینترنتی می شود ذهن شما را مشغول کرده است.از مهم ترین خدمات گروه تبلیغاتی ویولت طراحی سایت کرج می باشد، ما در کنار شما هستیم که در این رابطه مشاوره های ارزشمندی را برای افرادی که نیاز به سایت فروشگاهی دارند ارائه دهیم!

و می خواهیم به دلیل محبوبیت بیش از حد فروشگاهی مثل دیجی کالا بپردازیم ، تا شما با الگو قرار دادن این سایت ها برای خود به موفقیت های مشابهی در فروشگاه اینترنتی برسید.

موفقیت در فروشگاه های اینترنتی

قاعدتاً به غیر از روش هایی که برای فروش اینترنتی وجود دارد و درج تبلیغ در سایت های مختلف شما باید با اصول و قاعده های بنیادی کلی این کار آشنایی داشته باشید تا بتوانید در این مسیر قدمی استوار بردارید.

ممکن است در اوایل کار اینگونه به نظر برسد که شما با ایجاد سایت با فروشگاه ساز های اینترنتی و بازاریابی دیجیتال برای سایت به رتبه های بالاتر و برای نتیجه جایگاه خود در گوگل به موفقیت برسید!

اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که شما باید در ابتدای کار خود ازمجموعه ای از عوامل و نکات کلیدی مهم برای حفظ جایگاه خود در بازار رقابتی آنلاین استفاده کنید که در ادامه به توضیح هر یک از این موارد می پردازیم.

برگزیدن نام مناسب 

انتخاب نام مناسب برای فروشگاه شما در واقع نمایش و جلوه برند شماست! با انتخاب یک نام مناسب می توانید تصویری ماندگار در ذهن مخاطب خود خلق کنید.

این اشتباه رایج اخیراً به کرات دیده می شود که برخی با ترکیب نام برند خود با برند های معروف سعی می کنند که به شهرت برند خود کمک کنند (دیجی استایل، ایرانی کالا، نیوکالا و …) مثال های بارز در این زمینه هستند و باید در نظر داشته باشید که تنها این مورد کافی نیست و نام دامنه سایت شما باید مرتبط با کسب و کار و فعالیتی که انجام می دهید داشته باشد.

جلب اعتماد در فضای اینترنت 

توجه مشتری و کسب اعتماد او به برند شما باعث ماندنی شدن او در نتیجه تبلیغی موثر برای فعالیت شما خواهد بود .

حال این سوال پیش می آید که چگونه می توان اعتماد مشتری را جلب کنیم؟

می توان گفت که مهم ترین عامل در جلب اعتماد مشتری به برند شما داشتن نماد اعتماد الکترونیکی و یا اینماد در وب سایت شما می باشد.

و با داشتن این نماد مشتریان به برند شما راحت تر اطمینان می کنند و اعتبار فروشگاه اینترنتی خود را چند برابر افزایش می دهید و به راحتی می توانید اعتماد مخاطب را جلب کنید. پس از این نکته غافل نشوید و تنها به داشتن درگاه پرداخت غیر مستقیم مانند زرین پال اکتفا نکنید و حتماً نماد اعتماد الکترونیکی را هم برای فروشگاه خود فراهم کنید.

 ارائه اطلاعات کلی و جامع به مشتری 

با توجه به اینکه در خرید های اینترنتی کاربران نمی توانند کالای مورد نظر خود را مشاهده کنند ، شما باید به شکلی محصول خود را ارائه دهید و توضیحات محصول به حد کافی دقیق باشد، که جای هیچ ابهامی برای مخاطب شما باقی نگذارد. این کار باعث می شود که مشتری با اعتماد بیشتری محصول مورد نظر را خریداری کند.

آگاهی از همه ی نکته های خوب و بد محصول و خدمات شما ، باعث جذب اطمینان مشتری و اعتماد به شما برای خریدی مطمئن میشود.

قیمت مناسب 

شما می توانید با کاهش قیمت محصولات خود و ایجاد یک شرایط رقابتی برای خود مشتریان بیشتری با سود کمتر فراهم کنید ، در ابتدا شما می توانید با کاهش قیمت محصولات خود و ایجاد یک شرایط رقابتی برای خود مشتریان بیشتری بها سود کمتر فراهم کنید، در ابتدای این روند سودی که از فروش محصولات خود بهره مند می شوید، به چشم نمی آید ولی از طریق فروش زیادی که با سود کم بهره مند می شوید و این تعداد برای شما بالاتر می رود به همین ترتیب سود شما از فروش محصولات بیشتر می شود.

مطالعه  بررسی بهینه سازی url سایت و ساختار پیوند یکتا

پشتیبانی به موقع و مدام از مشتری 

با برقراری امکان چت آنلاین در سایت خود می توانید به بررسی مشکلات احتمالی که مشتریان در سایت با آنها مواجه می شوند که می تواند در زمینه: نرسیدن محصول ، عدم ثبت سفارش مشتری و یا مشکلاتی از این قبیل را بررسی کنید و سریعا در جهت رفع این موارد اقدامات لازم را انجام دهید و در نتیجه باعث افزایش رضایت مشتری از خدمات رسانی در سایت می شوید پس اگر تا الان نسبت به امکان برقراری چت آنلاین در سایت اقدامی نکرده اید، سریعاً اقدام کنید و این قابلیت مهم را برای وب سایت خود فراهم نمایید.

 دریافت و ثبت اطلاعات مشتری از طریق ایمیل مارکتینگ 

همچنان این عقیده پابرجاست که در دنیای کنونی کمتر کسی به ایمیل ها توجه می کند، اشتباه این تفکر زمانی مشخص می شود که متوجه می شوید شرکت های بزرگی مثل ترب، دیجی استایل و خیلی موارد مشابه در این زمینه هزینه ی بسیاری کرده اند.

از دیگر راه هایی که می توانید با آن می توانید مخاطبینی که صرفاً در سایت شما بازدید دارند را به مشتریان دائمی خود تبدیل کنید این است که از صفحات لندینگ پیج استفاده کنید، این صفحات که به صفحات فرود در سایت ها معروف می باشند ، از نظر طراحی با بقیه صفحات سایت تفاوتی اساسی دارند و معمولاً صفحاتی هستند که اصول سئو در آن ها رعایت شده و برای جذب مخاطب به این صفحات استفاده می شود، استفاده دیگر این صفحات در بک لینک هایی است که از سایت هایی که لینک شما در آن سایت قرارداده شده استفاده می شود.

سیاستی که برای استفاده از این صفحات وجود دارد این است که با قراردادن یک محصول اکترونیکی به صورت رایگان در این صفحات کاربر را ترغیب به ثبت نام در سایت کنید ولی باید توجه کنید که این پروسه زمان بر نباشد.

و به گونه ای باشد که کاربر از ثبت نام منصرف نشود و اگر محصول شما به صورت رایگان ارائه نمی شود باید با قیمتی بسیار معقول  و یا ناچیز ارائه شود به نوعی که برای مشتری جلب توجه نماید که ترغیب به ثبت نام در سایت شما شوند.

برای سایت می توانید صفحات فرود متعددی را ایجاد کنید، و می توانید برای هر جشنواره و یا مناسبتی خاص که تخفیفی ویژه برای محصولاتبرای سایت می توانید صفحات فرود متعددی را ایجاد کنید، و می توانید برای هر جشنواره و یا مناسبتی خاص که تخفیفی ویژه برای محصولات خود در نظر گرفته بودید ، یک صفحه فرود ایجاد کنید ، که از این طریق هم مشتریان وفادارتری خواهید داشت و هم در رتبه های بالاتر گوگل قرار بگیرید در قسمت ذیل به چند مورد مزایایی که ایمیل زدن برای شما دارد اشاره می شود:

1- مشتری های سابق مجدداً جذب به خرید از سایت شما می شوند.

2- تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل.

3- بررسی از سایت شما بالاتر می رود که سبب افزایش رتبه سایت شما در گوگل می شود.

طراحی برنامه کاربردی فروشگاهی 

در حال حاضر افراد بخاطر راحتی و قابل دسترس بودن دائمی تلفن های همراه، غالباً از طریق تلفن های هوشمند خود دست به خرید های اینترنتی و یا جستجو در مورد محصول مورد نظر خود می کنند. در نتیجه بهتر است در کنار سایتی که برای مشتریان طراحی می کنید، حتما اقدام به طراحی اپلیکیشن کنید. و یا حداقل وب سایتی ریپانسیو داشته باشید که کاربران شما در هنگام استفاده از وب سایت از طریق گوشی های هوشمند خود احساس راحتی بیشتری کنند.

سئو و بازاریابی سایت 

بهترین راه برای شناساندن خدمات و محصولات خود به مشتریان در دنیای دیجیتال ، از طریق بازاریابی اینترنتی انجام می پذیرد. برای محقق شدن این کار احتیاج به بکار گیری علم و مهارت اشخاص متخصص این حوزه دارید. به عنوان مثال: شما می توانید از تبلیغات کلیکی که می تواند به صورت انواع رپورتاژ های آگهی و یا قرار دادن لینک سایت خود در سایت های دیگر باشد، و یا با کمک متخصیص سئو در پروژه سایت خود بهره بگیرید که باعث بهتر دیده شدن شما در نتایج گوگل می شود و باید سرعت لود سایت خود را تا حد مکن افزایش دهید که همه این عوامل شما را به یک هدف نهایی می رساند و این هدف جذب مشتریان بیشتر و آمار ترافیک بالاتر برای سایت شما می شود.

مطالعه  چرا یک کسب و کار باید سایت داشته باشد؟

 تهیه تصاویر زیبا و مرغوب  

دقیقاً همانند زمانی که برای خرید محصول به فروشگاهی می روید و مهم ترین چیزی که شما را به خود جذب می کند ، دکوراسیون شیک و نظم موجود در چینش محصولات در قفسه ها می باشد، در سایت شما نیز تصاویر با کیفیت و زیبا از محصولاتی که در سایت قرار می دهید همانند دکوراسیون شیک فروشگاه مشتریان هدف را به سایت شما جذب میکند و باعث ترغیب آن ها به خرید از سایت شما می شود.

نکته ی مهمی که وجود دارد این است که از همهی زوایای مختلف محصول عکس تهیه نمایید و در سایت خود قرار دهید ، و حتما از لوگوی خود در سایت برای رعایت کپی رایت استفاده نمایید.

 ارائه خدمات پس از فروش 

مهم ترین نکته پس از ارائه محصول به مشتریان خدمات پس از فروش می باشد، این عامل باعث سیل مشتریان بیشتر و تبلیغات زبانی برند شما برای مشتریان می شود، این اصل که مشتری اعتماد بی قید و شرط به خدمات شما داشته باشد و احساس کند هرگاه در ارائه محصول شما و در صورت معیوب بودن محصول می تواند محصول را مرجوع کند و هزینه به او بازگردانده شود. این امر باعث اعتماد او به برند شما می شود و شما را نزد مشتریان محبوب تر می کند.

 استفاده از امکانات متنوع در فروشگاه های اینترنتی 

فروشگاه اینترنتی شما باید دارای امکانات پایه ای و اساسی مانند سیستم خرید محصولات، محصولات ویژه، محصولات تخفیف دار، جستجو در بین محصولات و … برخوردار باشد.

این امکانات موجود نیز در اصل باید از ویژگی هایی برخوردار باشند که برای کاربران جذابیت داشته باشد، به عنوان مثال در صفحه اصلی باید به روز ترین محصولات را به شکلی جذاب و کاربر پسند قرار دهید، و مراحل ثبت نام و خرید محصول نیز باید با سرعتی بالا و راحت امکان پذیر باشد.

در صورتی که فروشگاه خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید، آمار بازدید از سایت شما به مراتب بالاتر می رود و این عامل باعث افزایش علاقه مندی و استفاده بیشتر کاربران از سایت شما می شود.

ویژگی های دیگری که باید برای به هدف رسیدن فروشگاه اینترنتی خود باید در نظر بگیرید عبارتند از:

1- جستجوی پیشرفته بر اساس فیلد های محصولات در دسته بندی های مختلف

2- پرداخت وجه آنلاین

3- پرداخت وجه در محل

4- نمایش محصولات همانند

5- قسمتی برای محصولات تخفیف دار

6- بخش سوالات متداول و پشتیبانی در سایت و ارتباط با واحد فروش در سایت

7-سیستم تخفیف دهی

8- تگ گذاری در سایت و ارتباطی منطقی بین صفحات مرتبط

9- نمایش محصولات مشابه محصول موجود و …

 گواهینامه ssl 

داشتن https در سایت افزون بر اینکه باعث ایجاد حس اطمینان در مشتری می شود ، در افزایش رتبه فروشگاه نیز موثر است و موتور جستجوی گوگل اهمیت بیشتری به وب سایت هایی که از ssl در سایت خود استفاده می کنند قائل است.

سخن پایانی

در این مقاله سعی بر این بود که به با اهمیت ترین عواملی که در پروسه برتری فروشگاه اینترنتی شما موثر است بپردازیم و شما را با جدیدترین و بهترین عوامل در این روند آشنا کنیم.

اما برای اینکه در این بازار رقابتی بتوانید همیشه در رتبه های بالاتر باشید ، باید همواره سعی کنید که در موارد گفته شده اقدامات لازم را انجام داده و به صورت مداوم فعالیت داشته باشید.

اشتراک گذاری در :
0 0 رای ها
امتیازدهی به مطلب
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها