مکالمه از طریق WhatsApp
یکی از پشتیبان ها را انتخاب و در واتساپ گفتگو کنید
فهرست مطالب این صفحه
یک منبع یاب یکنواخت (URL) آدرس وب است که برای دسترسی به یک صفحه وب در مرورگر وارد می کنیم.
به URL های وب، پیوند نیز گفته می شود. بسیاری از افراد برای دسترسی مستقیم به وب سایت شما روی یک لینک کلیک می کنند. بنابراین آیا URL صفحه مهم است؟ بله، این کار را می کند! اینکه پیوند شما چگونه به نظر می رسد مهم است.
URL یک آدرس در اینترنت است. از یک پروتکل، نام دامنه و یک مسیر تشکیل شده است.
پروتکل این است که مرورگر چگونه اطلاعات مربوط به آن صفحه را دریافت می کند، http:// یا https:// (“s” مخفف امن است).
زیر دامنه بخشی از دامنه است که قبل از دامنه اصلی “ریشه” قرار می گیرد. شما می توانید چندین زیر دامنه ایجاد کنید، اما آن ها اساساً وب سایت های متفاوتی هستند، بنابراین نمی خواهید تعداد زیادی زیر دامنه داشته باشید مگر این که واقعاً به آن ها نیاز داشته باشید. ساب دامنه ها برای سازماندهی محتوا در وب سایت شما ایجاد می شوند. شما می توانید از هر رشته ای از کاراکترها برای یک زیر دامنه استفاده کنید، نه فقط www.
نام دامنه آدرس منحصر به فردی است که یک وب سایت در آن قرار دارد.
دامنه سطح بالا (TLD) به عنوان مثال com، org، net،ir و بسیاری دیگر وجود دارد!
ساختار URL می تواند متفاوت باشد
همه وب سایت ها از یک ساختار URL استفاده نمی کنند. و این اشکالی ندارد.
ساختار URL یک وب سایت به نیازهای منحصر به فرد وب سایت بستگی دارد.
برای مثال، URL یک سایت بینالمللی احتمالاً برای چندین زبان یا مکان ساخته شده است. ساختار URL برای یک وب سایت وبلاگ ممکن است با یک سایت تجارت الکترونیک یا عضویت متفاوت باشد. و ساختار URL یک وب سایت دولتی احتمالاً با یک شبکه اجتماعی متفاوت است.
بسته به هدف وب سایت، ساختارهای URL متفاوت خواهد بود، اما صرف نظر از اینکه چه ساختاری انتخاب می شود، بهترین شیوه های اساسی همچنان برای حفظ ساختار URL مناسب اعمال می شود.
URL ها سازماندهی محتوای وب سایت شما هستند. آنها رابط بین محتوای شما و کاربر هستند. ساختار URL به این دو دلیل اصلی اهمیت دارد:
تجربه کاربری عالی، مهم ترین عامل در سئو است.
با استفاده از ساختار URL منطقی با سلسله مراتب صفحه، تجربه کاربری خود را بهبود بخشید. شما باید وبسایت خود را تا حد امکان ساده کنید تا افراد بتوانند با اطمینان و نه سردرگمی به سایت شما دسترسی پیدا کنند.
علاوه بر ساختاربندی URL های خود با سازماندهی منطقی، از URL های سئو فرندلی استفاده کنید. URL هایی که ساده، آسان برای خواندن هستند و شامل کلمات کلیدی هستند که محتوای یک صفحه وب را توصیف می کنند، برای سئو مناسب هستند.
اما URL هایی مانند https://www.example.com/index.php?id_wca=470&clcp27sap به وضوح توضیح نمی دهد که صفحه مقصد در مورد چیست و مناسب نیست.
URL های ساده بهترین تجربه کاربری را ارائه می دهند. URL ها را با کلمات کلیدی توصیفی بهینه کنید که درک روشنی از محتوای صفحه ارائه می دهد.
هدف شما این است که URL های خود را بهینه کنید زیرا به موتورهای جستجو کمک می کند که نتایج مرتبط را به افردای که آن را سرچ می کنند ارائه دهند و بنابراین جستجوکنندگان دقیقاً می دانند که اگر روی پیوند کلیک کنند چه چیزی را می بینند.
ساختارهای URL به گوگل می گویند که صفحات مختلف وب سایت در مورد چه چیزی هستند و چگونه با یکدیگر ارتباط دارند. پیوند داخلی (پیوندها به صفحات داخل سایت شما) به این امر نیز کمک می کند.
هنگامی که URL های خود را برای افراد بهینه می کنید، خزیدن و فهرست بندی وب سایت خود را برای ربات های موتور جستجو برای ارائه محتوای مرتبط به جستجوگران آسان تر می کنید.
URL ها یک فاکتور رتبه بندی در گوگل هستند.
این به این معنی است که ساختارهای URL بهینه شده رتبه صفحه گوگل (PR) را ارتقا می دهند. PageRank روشی است که گوگل ارزش یک صفحه وب و ارتباط آن را با یک عبارت جستجو می سنجد.
دامنه های root معمولاً بیشترین رتبه صفحه را دارند، در حالی که استفاده از کلمات کلیدی در صفحات اصلی می تواند رتبه شما را بهبود بخشد، اگر نمی خواهید برای رتبه بندی تنها به کلمات کلیدی URL تکیه کنید. از پر کردن URL ها با هر کلمه کلیدی خودداری کنید و فقط موارد مفید را درج کنید.
URL های مناسب سئو، احتمال کلیک روی لینک را افزایش می دهند و این می تواند رتبه صفحه شما را افزایش دهد.
پس از طراحی سایت خود و یا در هر زمان که URL صفحه را ویرایش کردید، نقشه سایت خود را در سرچ کنسول گوگل (دوباره) ارسال کنید. شما باید نقشه سایت خود را ارسال کنید تا موتورهای جستجو فوراً صفحات شما را بررسی و فهرست کنند تا SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) را با سایت شما به روز نگه دارند.
قبل از شروع به طراحی سایت در کرج و یا در هر نقطه ای جغرافیایی دیگری که قصد طراحی سایت دارید، باید سلسله مراتب URL را مشخص کنید.هیچ قانون مشخصی برای بهترین ساختار URL مطلق وجود ندارد. و URL ها بسته به هدف سایت می توانند متفاوت باشند.
اما ساختار URL که ساده، منطقی و به آسانی به خاطر سپرده می شود و با کلمات استفاده شده، معنی را منتقل می کند بهترین در نظر گرفته می شود.
ساختار URL خود را طوری طراحی کنید تا کاربران و موتورهای جستجو بتوانند به سرعت و به راحتی ارتباط بین صفحات مختلف سایت شما را درک کنند. وقتی ساختار URL شما درست شد، انتخاب کلمات کلیدی URL مناسب برای هر صفحه بسیار ساده است.
HTTPS نسخه ایمن پروتکل HTTP است. یک لایه ایمن (SSL) ارتباط بین مرورگر شما و یک وب سایت را رمزگذاری می کند، بنابراین حتی اگر هکرها موفق به به دام انداختن داده ها شوند، نمی توانند آن را بخوانند.
HTTPS وبسایت شما را معتبرتر میکند زیرا اعتماد را در کاربران ایجاد میکند، آن ها در هنگام خرید با اطلاعات کارت اعتباری، آدرس و شماره تلفن خود احساس امنیت بیشتری می کنند.
HTTPS همچنین یک سیگنال رتبه بندی گوگل است و وب سایت هایی با SSL را ترجیح می دهد. در مرورگر کروم، نماد قفل در نوار URL نشان می دهد که آیا آن وب سایت یک اتصال امن دارد یا خیر.
پیشوند www برای جلوگیری از سردرگمی استفاده می شود زیرا بسیار واضح است که به معنای دامنه وب سایت است. اما امروزه گنجاندن آن ضروری نیست.
و اگر آن را وارد کنید، قدیمی به نظر می رسد، تایپ آن زمان بیشتری می برد و فضای بیشتری را در نوار آدرس اشغال می کند. در واقع، مرورگر کروم WWW و HTTPS:// را در نوار آدرس خود پنهان می کند، زیرا نمایش اطلاعات واقعاً چندان مهم نیست زیرا نشانگر نماد قفل امن را دارند. اگر می خواهید آن را ببینید، کافی است داخل نوار آدرس دوبار کلیک کنید.
وقتی صفحه ای را در سایت خود منتشر می کنید باید هدف مشخصی داشته باشد. از اعدادی که به طور تصادفی تولید می شوند و گیج کننده هستند و هیچ ارتباطی ندارند استفاده نکنید.
URL های صفحه وب سایت خود را سفارشی کنید تا توصیفی از محتوای داخل صفحه باشد. این تجربه کاربری شما را بهبود می بخشد و می تواند نرخ کلیک را افزایش دهد.
اکثر URL ها به طور خودکار از عنوان صفحه یا پست به عنوان URL پیش فرض استفاده می کنند، اما گاهی اوقات عنوان می تواند یک رشته طولانی غیر ضروری از کاراکترها برای URL باشد. هرچه URL کوتاهتر باشد بهتر است URL های کوتاه نیز رتبه بالاتری دارند.
از 1 تا 2 کلمه کلیدی در URL خود استفاده کنید که مرتبط هستند و به گوگل بگویید صفحه باید برای چه چیزی در نتایج جستجو نشان داده شود. URL خود را با بیش از آن پر نکنید زیرا ممکن است به عنوان هرزنامه در نظر گرفته شود. از کلمه کلیدی که در عنوان صفحه یا پست است استفاده کنید.
علاوه بر URL، شما همچنین می خواهید این کلمات کلیدی را به توضیحات متای صفحه خود اضافه کنید زیرا گوگل این کلمات را در نتایج جستجو پررنگ می کند و این باعث می شود صفحه شما بیشتر متمایز شود.
URL ها از فاصله برای جداسازی کلمات استفاده نمی کنند. از خط زیر(underline) هم استفاده نکنید.
بهترین روشهای سئو از خط فاصله بین کلمات (dash) استفاده می کنند زیرا این امر به گوگل و کاربران می گوید که فاصله بین کلمات کجاست و خواندن آن ها بسیار آسانتر است.
در اینجا نمونه ای از تفاوت خط تیره دیده می شود: violet-studio.ir/blog/optimizingsiteurl
violet-studio.ir/blog/optimizing-site-url
کلمات توقف (the, and, or, of, a, an, to, for, etc.) (و، و یا، از، به، برای، و غیره) لازم نیست در URL شما باشند. این کلمات را از URL خود حذف کنید تا کوتاه تر و خواناتر شود.
URL ها برای همه چیزهایی که بعد از نام دامنه هستند به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.
همیشه از حروف کوچک برای URL های خود استفاده کنید و اگر اتفاقاً از حروف بزرگ استفاده کردید، پیوندهای خود را به روز کنید و به لینک های جدید هدایت کنید.
این احتمال وجود دارد که در طول زمان تغییراتی در سایت خود ایجاد کنید و ممکن است ساختار URL را انتخاب کنید و سپس تصمیم بگیرید که بعداً برای بهبود قابلیت استفاده آن را تغییر دهید. در این مورد، بهترین کار این است که تغییر مسیرهای دائمی را اضافه کنید.
تغییر مسیرها تضمین می کند که هیچ لینک شکسته ای برای افراد و ربات ها وجود ندارد.
هر زمان که URL را ویرایش یا تغییر میدهید، یک تغییر مسیر 301 اضافه کنید تا اگر شخصی روی URL قدیمی کلیک کرد، به طور خودکار به URL جدید منتقل میشود و صفحه خطای 404 شکسته را مشاهده نمی کند.
با این حال، از تغییر مسیرهای بیش از حد خودداری کنید زیرا می توانند سرعت سایت شما را کاهش دهند. یک یا دو تغییر مسیر خوب است، اما بهترین روش این است که صفحه را بدون هیچ گونه حلقه تغییر مسیری در دسترس قرار دهید. به همین دلیل است که انتخاب یک ساختار URL خوب در ابتدای شروع وب سایت خود بسیار مهم است.
حذف تاریخهای ارسال از URL پست، وبلاگ، محتوا را برای جستجوگران مرتبط نگه می دارد زیرا مردم همیشه به روزترین محتوا را می خواهند. URL های بدون تاریخ می توانند نرخ کلیک موتورهای جستجو را بهبود بخشند و به رتبه بندی محتوا برای سال ها کمک کنند.
مگر این که پست مربوط به یک رویداد یا روز خاص باشد، نیازی به قالب بندی پست های خود با تاریخ وجود ندارد و انجام این کار حتی می تواند منجر به کاهش نرخ کلیک شود زیرا افراد تمایل کمتری به خواندن یک پست قدیمی دارند.
اعداد می توانند باعث سردرگمی شوند، اما نه همیشه.
اگر نام کسب و کار شما دارای شماره در آن و در دامنه اصلی است، اقدامات احتیاطی را انجام دهید و همچنین نسخه املای نام دامنه را نیز خریداری کنید.سپس آن را به دامنه اصلی هدایت کنید. به این ترتیب، اگر کسی گیج شود یا فقط املای آن را نداند، در نهایت در سایت شما قرار می گیرد.
به عنوان مثال، seveneleven.com به دامنه خود https://www.7-eleven.com تغییر مسیر می دهد.
استفاده از اعداد در URL بستگی به شرایط دارد. فقط مطمئن شوید که عوامل را بسنجید و تصمیم بگیرید که آیا بهتر است آن ها را در نظر بگیرید یا حذف کنید یا خیر.